Onze werkwijze

Standaard ontwerp


1. Een keuze maken!
Kies jullie gewenste kaartje en oplage, vul je ons contactformulier in. Na het versturen van het contactformulier krijgen jullie van ons een bevestigingsmail.
Willen jullie wat laten wijzigen aan het kaartje? Geen probleem! Een kaartje dat helemaal “perfect” is, is soms lastig te vinden. Kleur, tekst en lettertype kunnen naar wens worden aangepast. Willen jullie meer wijzigen in het ontwerp, dan kan dit natuurlijk in overleg. Vermeldt jullie wensen dan in jullie bericht. Wij nemen dan per mail of telefoon contact met jullie op.

Wanneer je (in het geval van een geboortekaartje) nog niet weet of het een jongen of een meisje wordt kunnen wij twee digitale proefontwerpen maken op basis van het gekozen kaartje. In het contactformulier kun je dit ook aangeven in jullie bericht.

2. Betalen
Jullie kunnen jullie betaling via handmatige overschrijving voldoen. Zodra wij het factuurbedrag op onze rekening hebben staan, sturen wij hierover een bevestigingsmail.

3. Digitale proef
Je ontvangt binnen 4 werkdagen een pdf bestand van het gepersonaliseerde geboortekaartje. Je bevestigt per mail of deze gegevens correct zijn (naam, ouders, adres etc.).  Bij een ontwerp op basis van een bestaande kaart van onze site kun je na ontvangst van het eerste ontwerp voorstel 2 x correcties aan ons doorgeven. Hierbij worden kleine tekstuele wijzigingen en het aanpassen van de uiteindelijke geboortegegevens overigens niet meegenomen. Een aanvullende correctieronde kost € 15.

4. Drukken
Stuur een email naar De kaartjeswinkel zodra jullie kindje geboren is met de laatste geboortegegevens (vermeld ook het ordernummer). Wij passen de gegevens dezelfde werkdag zo snel mogelijk voor jullie aan en sturen een digitale proef van het definitieve kaartje per mail naar jullie toe om er helemaal zeker van te zijn de gegevens juist zijn. Pas na een definitief akkoord gaan wij aan de slag met het drukproces. Controleer een definitief, laatste ontwerp zorgvuldig, op dit punt neem jij de verantwoordelijkheid voor de correctheid van de gegevens op de kaart. Blijkt dat er een fout staat in het ontwerp en het drukwerk moet opnieuw gedrukt worden zijn wij genoodzaakt kosten door te berekenen, dit is minimaal 50% van het totaalbedrag. De hoogte hiervan hangt af van de bewerkelijkheid van de kaart.

5. Controleer je bestelling
We horen graag nog even of jullie de kaarten en enveloppen in goede orde ontvangen hebben. Mocht dit onverhoopt niet het geval zijn, neem dan zo snel mogelijk contact met ons op zodat we samen tot een oplossing kunnen komen. Belangrijk is wel de kaarten NIET te verzenden! Als de kaarten al verzonden zijn kunnen we helaas geen klachten meer in behandeling nemen.

Achterop elke kaart uit onze collectie drukken wij onze naam. Bewust heel klein en subtiel, dit i.v.m. bescherming van auteursrecht. Dit doen wij niet op kaarten met een bedrukking aan de achterzijde.

Bij kaarten met een ontwerp op maat kan op aanvraag onze naam weggelaten worden.

Kaartje op maat


Je kunt bij De Kaartjeswinkel ook terecht voor een kaartje op maat. Neem eens een kijkje op onze pagina met onze kaartjes.

Plaats je aanvraag en/of bestelling voor digitale print en letterpress kaarten via ons offerte aanvraag formulier. Na de bestelling volgt de betaling. De factuur wordt per mail naar je toegestuurd. Je kunt je bestelling via handmatige overschrijving voldoen. Zodra wij het factuurbedrag op onze rekening hebben staan, sturen wij hierover een bevestigingsmail.

1. Opzet
Na de bespreking van jullie wensen ontvang je binnen de afgesproken termijn een voorstel. Hierin zijn zo goed mogelijk al je wensen verwerkt. Laat ons weten wat je ervan vindt en wat je eventueel graag anders zou willen. Na ontvangst van het eerste ontwerpvoorstel kun je 4 x correcties aan ons doorgeven. Hierbij worden kleine tekstuele wijzigingen en het aanpassen van de uiteindelijke geboortegegevens overigens niet meegenomen. Een aanvullende correctieronde kost € 15,00.

2. Verdere uitwerking
Na overleg word het kaartje verder uitgewerkt. Bij twijfel kun je 2 varianten ontvangen zodat je de opmaak kunt vergelijken.

3. Puntjes op de i.
De laatste puntjes op de i worden verwerkt en jullie persoonlijk ontwerp is klaar! (Hoe vaak een kaartje in proef gaat is per keer verschillend, maar meestal is dit binnen 2 – 3 keer afgerond.)

4. Drukken (van een geboortekaartje)
Stuur een email of sms naar De Kaartjeswinkel zodra jullie kindje geboren is met de laatste geboortegegevens (vermeld ook het ordernummer). Wij passen de gegevens zo snel mogelijk voor jullie aan en sturen een digitale proef van het definitieve kaartje per mail naar jullie toe om er helemaal zeker van te zijn de gegevens juist zijn. Pas na een definitief akkoord gaan wij aan de slag met het drukproces. Controleer een definitief, laatste ontwerp zorgvuldig, op dit punt neem jij de verantwoordelijkheid voor de correctheid van de gegevens op de kaart. Blijkt dat er een fout staat in het ontwerp en het drukwerk moet opnieuw gedrukt worden zijn wij genoodzaakt kosten door te berekenen, dit is minimaal 50% van het totaalbedrag. De hoogte hiervan hangt af van de bewerkelijkheid van de kaart.

6. Controleer je bestelling
We horen graag nog even of jullie de kaarten en enveloppen in goede orde ontvangen hebben. Mocht dit onverhoopt niet het geval zijn, neem dan zo snel mogelijk contact met ons op zodat we samen tot een oplossing kunnen komen. Belangrijk is wel de kaarten NIET te verzenden! Als de kaarten al verzonden zijn kunnen we helaas geen klachten meer in behandeling nemen

Heb je n.a.v. bovenstaande nog vragen? Neem gewoon even contact met ons op!